Cine suntem?
Suntem o echipă de profesioniști care ştiu ce vor de la viitor şi se pregătesc pentru acest scop, care îşi văd rostul
în îndrumarea copiilor acestei țări. Totodată, având o experiență apreciabilă în acest domeniu, înțelegem provocările prin care trec părinții
secolului XXI-lea, empatizăm cu ei și știm cum să le fim alături în procesul cel mai complex pe care-l realizează: educarea armonioasă a
propriilor copii.
Echipa noastră crede cu convingere că unul dintre factorii care stau la baza succesului unei instituții școlare
este siguranța și caracterul prietenos al mediu fizic şi psihosocial care trebuie să se individualizeze prin:
- ✖organizarea şi pavoazarea tuturor spaţiilor şcolii pentru a promova apartenenţa, incluziunea şcolară, diversitatea culturală şi învăţarea continuă;
- ✖respectul faţă de vizitatori (prezenţa indicatoarelor pentru orientarea către diferite spaţii din şcoală: cancelarie, săli de clasă,
cabinetul de asistenţă psihopedagogică etc., panouri de afişaj accesibile tuturor);
- ✖spaţii şcolare încălzite şi luminate corespunzător, dotate cu echipamente şi materiale, care sprijină învăţarea şi cu mobilier de
mărime adecvată, potrivit pentru activităţi individuale şi de grup;
- ✖accesibilitatea tuturor spaţiilor educaţionale şi resurselor şcolii pentru toţi elevii şi profesorii (bibliotecă, laboratoare, cabinete etc.);
- ✖asigurarea unui mediu pozitiv de interacţiune şi învăţare, bazat pe reguli clare, negociate, înţelese şi acceptate de către elevi şi profesori;
- ✖gradul înalt de angajare și implicare a tuturor membrilor instituţiei şcolare;
- ✖gradul crescut de coeziune în comunitatea şcolară, manifestată multilateral atât în relațiile
profesor-elev, elev-elev, profesor-părinte, profesor-profesor, profesor-manager, elev-manager, cât și în raport cu alți parteneri educaționali;
- ✖tehnicile participative de analiză a fiecărei situații educaționale și de luare a deciziilor în comun;
- ✖eficacitatea procedurilor/procesului de integrare a celor „nou- veniţi” în şcoală;
- ✖percepţia pozitivă a profesorilor şi elevilor asupra mediului şcolar prin dezvoltarea sentimentului de atașament și loialitate față de valorile acestuia;
- ✖diversificarea ofertei educaționale astfel că fiecare copil să se poată descoperi și redescoperi pe sine
însuși, să conștientizeze care este domeniul de activitate care-l atrage și care-l motivează;
- ✖deschiderea spre inovație, spre excelență academică, spre zone de cercetare și studiu variate, în corelație cu ariile de interes ale elevilor.
Implicarea resursei umane şi climatul organizaţional pozitiv, manifestat prin: înţelegere, încredere, colaborarea bazată pe
muncă şi responsabilitate, valorizarea cunoștinţelor, experienţei şi inițiativei, mobilizează, impulsionează, stimulează disponibilităţile creative
şi conducerea participativă la asigurarea calității implementării ofertei educaţionale a şcolii.
În prezent Instituția activează în structura „școală primară – gimnaziu – liceu”, derulându-și activitatea în baza Statutului
și Regulamentului- cadru de organizare și funcționare a Instituției Private Liceul „Da Vinci” și asigurând astfel drepturile cetățenilor prevăzute
de Constituția Republicii Moldova, Codul Educației al RM nr. 152 din 17.07.2014.